El seminari cada cop es posa més interessant. En la sessió d'ahir concretament vam tenir l'oportunitat d'entendre definitivament que és aquest espai.
D'una banda vam entregar un treball relacionat amb les diferents revistes d'educació que tenim a la nostra abast. Entre tots vam elaborar un llistat molt més ampli del que podia imaginar, no sabia que n'hi havien tantes! I després d'haver realitzat tota la feina, penso que poden ser una eina molt útil, tant pels mestres com per les diferents families.
Tot seguit, vam realitzar l'activitat d'actualitat educativa, la qual consisteix en portar una notícia actual relacionada amb el món educatiu, per tal d'entendre una mica millor on estem i cap a on marxa l'educació al nostre pais. Les companyes encarregades de realitzar aquesta pràctica ens van portar un tema que va donar lloc a debat. I és que, segons ens vam informar, El Conseller d'Educació ha signat una llei que estableix que a partir del proper curs escolar les vacances d'estiu es veuren retallades, començant així el curs escolar una setmana abans. Aquesta setmana es traslladarà al febrer per tal de no fer aquest últim període de curs tan llarg.
Bé, nosaltres com a grup de seminari vam fer un exercici d'empatia, posicionant-nos, en grups de tres persones, en la pell dels col·lectius afectats per aquesta llei (mestres, families i alumnes) i la veritat va ser que trobar una solució que agradi a tothom és molt complicat. Els alumnes no volen retallar les vacances, les families no saben que fer amb els infants durant aquesta setmana de febrer i els mestres pensen que '' amb la calor els nens estaràn més alterats''. L'acord va ser que es comença abans però que al febrer existirà un casal encarregat de fer activitats per als infants durant aquesta setmana.
En el meu cas personal vaig haver d'interpretar el rol de les famílies i tot i que sembla increïble resultava angoixós no saber que es faria aquella ''setmana blanca'' amb els infants. Cal afegir que l'activitat va estar molt bé estructurada, amb una temàtica molt realista i actual, que ens va ajudar a entendre que sempre que es prén una decisió hi ha diferents col·lectius que es veuen afectats.
D'altra banda, vam començar amb els relats de contes. En aquesta sessió l'encarregada d'explicar un vaig ser jo. Vaig escollir ''El Mite de Persèfone'' una història que parla sobre l'origen de les estacions de l'any, que m'agrada molt. Vaig aconseguir mirar a tothom als ulls, intentant que allò que deia els hi semblés interessant. Tot i així encara he de treballar diferents aspectes com per exemple, la pronunciació.
En general la lectura que faig del seminari d'ahir és força positiva. Una sessió molt enriquidora de la que vam tenir l'oportunitat d'aprendre molt.
*Sara*
dimecres, 21 d’octubre del 2009
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada