divendres, 30 d’octubre del 2009
I continuem amb el gimp!
En aquesta segona imatge el que he fet ha estat, a part de modificar els píxels, retallar-la per tal de que es pogués veure millor. Poc a poc s'ha d'anar practicant, si t'equivoques, Ctrl + Z i tornem a començar!
He retallar una mica de la part de l'esquerra, tenint en compte que havia de deixar una mica d'aire per que la foto no quedés ofegada. Realitzar aquesta segona pràctica no ha resultat gaire complicat, tot i que al principi semblava que mai ho podria fer.
En aquesta altra imatge he jugat amb les diferents combinacions de colors, contrastos, luminositats, lluentors, etc. I el resultat ha estat aquest.
També he modificat píxels i també es troba una mica retallada ja que sinò fos així la imatge no podria ser penjada al bloc, per què no es podria apreciar bé.
Aquesta pràctica m'ha agradat més ja que es tracta de fer una mica el que vulguis amb la imatge. La pots
enfosquir, pots canviar-li els colors, de manera que el resultat final és una petita mostra d'allò que a tu t'agrada. Penso que aquestes dues noietes han surtit força bé!
Bé, en aquesta última imatge, observem que ens hem quedat només amb la Noe, que hem fet per aconseguir-ho?
Primerament hem retallat tot el seu perfil. A continuació hem anat combinant contrastos i colors fins a obtenir l'opció que més ens agradi. En aquest cas, he jugat amb els contrastos de lluminositat, de manera que he enfosquit la imatge fins a arribar a deixar-la tal i com esta.
A continuació hem reduït els píxels, tal i com hem fet en totes les anteriors. I aquest és el resultat. Penso que la Noelia esta molt maca en aquest primer pla que tenim d'ella. Unes pràctiques molt interessants i alhora molt entretingudes. Tornaria a repetir!
Espero que us hagin agradat les meves fotografies!
*Sara*
Ens fem fotos! ( GIMP)
A la sessió de Gestió i TIC hem estat treballant amb un programa anomenat GIMP. És tracta d'un programa lliure mitjançant el qual podem modificar les nostres fotografies.
En el cas de la que teniu aquí al costat, ha estat modificada la seva grandària. He canviat els píxels a 350 ja que d'altre manera hagués pesat molt i no s'hagués pogut penjar al bloc. Cal afegir que aquesta classe ha estat tant instructiva com amena, i tal i com podeu observar a la foto, hem tingut l'oportunitat de gaudir d'una sessió molt dinàmica i entretinguda.
He de dir que mai havia fet servir cap programa per modificar fotos i trobo que aquest és força interessant. Resulta una mica complicat de fer-ho servir al principi, però un cop que ho agafes i experimentes s'entén a la perfecció. Cal dir que el fet de que sigui un programa lliure facilita molt més la feina, ja que he pogut descarregar-ho des de casa meva, i en qüestió de minuts ja estava instalat al meu ordinador.
A continuació aniré presentant altres pràctiques que hem realitzat amb aquest mateix programa, espero que us agradi!
Que passeu un bon dia!
*Sara*
dimecres, 28 d’octubre del 2009
Blocosfera
Una blocosfera és una comunitat o una xarxa social d'un grup de blocs i seus blocaires. Aquests presenten un tema d'interès general que va suggerint noves idees i noves temàtiques a altres blocaires.
Bé, en una sessió de les nostres sessions de TIC la Loles ens va proposar realitzar, en petits grups, la nostra pròpia blocosfera. En el nostre cas particular, vam començar per decidir el tema a tractar, el qual ha estat la diferència entre realitzar Educació Física o Psicomotricitat a l'etapa d'educació infantil. Vam parlar molt del tema, a més a més hem tingut l'oportunitat d'aprofundir una mica més en aquest per què l'hem estat tractat al mòdul d'educació física que fem a la Universitat.
Vam donar la nostra propia opinió (tenint en compte tot el que ens havien ensenyat) i va donar lloc al naixement d'una entrada per part de cada membre del grup. D'altra banda també es podria afirmar que hem fet una mica de treball de recerca, ja que hem consultat diferents blocs que també tracten aquest mateix tema, encara que de vegades la nostra opinió ha estat contrària a allò que hem trobat. Aquest desacord també ha quedat recollit al nostre bloc.
Cal afegir que després d'haver-nos endinssat una mica més en el món de la psicomotricitat i de l'educació física he pogut fer-me una opinió molt més crítica de la que tenia fins ara. Definitivament, aixó de la blocosfera resulta molt interessant per tal de poder intercanviar idees, opinions i diverses maneres de fer. Tota una eina per a conèixer, per entendre i per millorar la nostra educació. És per aquest motiu que la lectura final que faig d'aquest treball és força positiva.
Si vols veure el nostre bloc 'lesportensagrada' fes clic aquí
Desitjo que us agradi!
*Sara*
Bé, en una sessió de les nostres sessions de TIC la Loles ens va proposar realitzar, en petits grups, la nostra pròpia blocosfera. En el nostre cas particular, vam començar per decidir el tema a tractar, el qual ha estat la diferència entre realitzar Educació Física o Psicomotricitat a l'etapa d'educació infantil. Vam parlar molt del tema, a més a més hem tingut l'oportunitat d'aprofundir una mica més en aquest per què l'hem estat tractat al mòdul d'educació física que fem a la Universitat.
Vam donar la nostra propia opinió (tenint en compte tot el que ens havien ensenyat) i va donar lloc al naixement d'una entrada per part de cada membre del grup. D'altra banda també es podria afirmar que hem fet una mica de treball de recerca, ja que hem consultat diferents blocs que també tracten aquest mateix tema, encara que de vegades la nostra opinió ha estat contrària a allò que hem trobat. Aquest desacord també ha quedat recollit al nostre bloc.
Cal afegir que després d'haver-nos endinssat una mica més en el món de la psicomotricitat i de l'educació física he pogut fer-me una opinió molt més crítica de la que tenia fins ara. Definitivament, aixó de la blocosfera resulta molt interessant per tal de poder intercanviar idees, opinions i diverses maneres de fer. Tota una eina per a conèixer, per entendre i per millorar la nostra educació. És per aquest motiu que la lectura final que faig d'aquest treball és força positiva.
Si vols veure el nostre bloc 'lesportensagrada' fes clic aquí
Desitjo que us agradi!
*Sara*
diumenge, 25 d’octubre del 2009
A la recerca del mestre ideal
Divendres passat vam tenir una nova sessió de seminari, la qual va fer que per un moment, tornèssim a la més tendra infància. Peró bé, començem pel principi.
La sessió es va iniciar, com sempre, amb un breu espai on poder verbalitzar tots aquells dubtes que ens poden sorgir en relació a l'àmbit educatiu. Tot seguit, vàrem tenir l'oportunitat de poder gaudir d'un altre conte que ens va explicar una companya, el qual ens parlava del 'carpe diem' i de la importància d'extreure el màxim profit de la vida.
Tot seguit, vam entregar un treball, anomenat Com eren els meus mestres?, que ens va donar lloc a debat. Ens vam posar per grups, i cada grup representava una etapa escolar (infantil, primària...). Entre els diferents membres del grup havíem d'escollir dos records de l'etapa que ens havia tocat, un positiu i un altre negatiu. Un cop cadascú havia explicat el seu record al seu grup es feia un llistat on poc a poc descobries que és allò que esperes d'un mestre, segons la teva experiència viscuda. En el meu cas concret van sorgir paraules com implicació, respecte, paciència...
Un aspecte que en va sobtar és que en el cas de l'etapa de primària van sorgir aspectes com vergonya o inseguretat. La lectura que finalment vam extreure, i que cal canviar aviat, és que malauradament, l'educació és com una loteria, la loteria del mestre que et toca. El que resulta evident és que ens marca allò que hem viscut i nosaltres com a futurs professionals de l'educació hem de treballar per que tot allò que és faci dins l'escola sigui interioritzat de manera positiva pels infants.
Va ser una sessió molt emotiva, que ens va fer recordar experiències, unes agradables, d'altres no tant, però experiències nostres, que han fet que en l'actualitat siguem persones adultes més o menys preparades per a la societat.
*Sara*
La sessió es va iniciar, com sempre, amb un breu espai on poder verbalitzar tots aquells dubtes que ens poden sorgir en relació a l'àmbit educatiu. Tot seguit, vàrem tenir l'oportunitat de poder gaudir d'un altre conte que ens va explicar una companya, el qual ens parlava del 'carpe diem' i de la importància d'extreure el màxim profit de la vida.
Tot seguit, vam entregar un treball, anomenat Com eren els meus mestres?, que ens va donar lloc a debat. Ens vam posar per grups, i cada grup representava una etapa escolar (infantil, primària...). Entre els diferents membres del grup havíem d'escollir dos records de l'etapa que ens havia tocat, un positiu i un altre negatiu. Un cop cadascú havia explicat el seu record al seu grup es feia un llistat on poc a poc descobries que és allò que esperes d'un mestre, segons la teva experiència viscuda. En el meu cas concret van sorgir paraules com implicació, respecte, paciència...
Un aspecte que en va sobtar és que en el cas de l'etapa de primària van sorgir aspectes com vergonya o inseguretat. La lectura que finalment vam extreure, i que cal canviar aviat, és que malauradament, l'educació és com una loteria, la loteria del mestre que et toca. El que resulta evident és que ens marca allò que hem viscut i nosaltres com a futurs professionals de l'educació hem de treballar per que tot allò que és faci dins l'escola sigui interioritzat de manera positiva pels infants.
Va ser una sessió molt emotiva, que ens va fer recordar experiències, unes agradables, d'altres no tant, però experiències nostres, que han fet que en l'actualitat siguem persones adultes més o menys preparades per a la societat.
*Sara*
Subscriure's a:
Missatges (Atom)