dimarts, 20 d’octubre del 2009

Cultura Lliure

Qué ès aixó de la cultura lliure?

De manera sintetitzada, la cultura lliure és aquella que permet distribuir, copiar i reutilitzar les seves obres sempre que no sigui amb intencionalitat de comercialitzar-les i donant constància del seu ús al seu autor.

Bé tenint en compte això, la Loles ens planteja tot un seguit de situacions que cal resoldre:

A- El professor d'educació física diu als seu alumnes: "Per demà, tothom vindrà a classe amb unes "Nike. Jordan Collezione 20/3" per a poder fer les pràctiques de basquet.

Aquesta situació seria totalment incorrecte i el professor rebria moltes queixes per part de pares i alumnes. És una situació que limita la llibertat individual de cada persona i fa alhora publicitat d'una marca ja registrada. És un clar exemple d'intolerància i falta de respecte cap al grup classe.

B- Estem a classe fent un projecte de col·laboratiu de ciències i diem als nostres alumnes: Aneu a google, cerqueu imatges sobre la terra i les aneu enganxant i comentant al Word.

Trobo que aquesta situació seria més correcta, sempre que al treball quedi reflectit el nom de l'autor original de les fotografies, ja que es troben fent ús de diferents fonts de coneixement que al cap i a la fi pertanyen a tothom. De totes formes, torno a repetir que hauria de quedar reflectit de manera molt clara el nom de l'autor original de dites fotografies.

C- Per a preparar una classe, el mestre ha confeccionat un fantàstic PowerPoint en el que li manquen les dues últimes diapositives, l'envia per correu electrònic als seus alumnes amb la instrucció següent: Obriu el PowerPoint, fet amb la versió 2007, i completeu les dues últimes diapositives amb les dades que falten i la propera setmana el porteu a classe per comentar-lo.

Aquesta situació és sota el meu punt de vista, correcta del tot. És una manera d'ensenyar als alumnes, aconseguint que aquest s'impliquin en el treball que es realitza a l'aula. És un power point fet pel professor i si tenen l'autorització d'aquest per fer-ho servir i modificar-ho, endavant!
Estàn fent ús, al igual que en la situació B de diferents fonts de coneixement, a les que tothom ha de tenir accés.

D- El professor de ciències, en una excursió, diu als seus alumnes: "Entreu a la botiga de records, agafeu les postals que vulgueu per portar-les als pares"

Penso que aquesta situació no hauria de donar-se en cap de les maneres. El veritablement important de la excursió és que els alumnes hagin extret alguna cosa positiva, que hagin fet molts descobriments i que es portin amb ells nous coneixements. El fet de que el professor motivi als alumnes a portar una postal de la botiga de records fa que de manera insconcient la lectura de la sortida sigui una altre. Afavoreix el consumisme i l'interés material a la societat.

*Sara*

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada