A la sessió de Gestió i Tic hem treballat un nou programa, desconegut almenys per mi. Aquest´s'anomena Audacity. Es tracta d'un programa multiplataforma de gravació, fàcil de fer servir i lliure, per tant, pot ser utilitzat per tothom.
Amb aquest programa el que havíem de fer era col·locar-nos per petits grups i gravar les nostres pròpies veus. Per tal de fer-lo el primer que vam fer va ser pensar que era allò que anàvem dir.
Un cop solucionat això, vam seguir amb l'audacity. Per tal de començar a gravar hem de clicar sobre el REC i a l'STOP per parar la gravació.
Bé sabem el que volem dir, i com ho hem de gravar. El següent pas és anar a arxiu i fer clic en ''exportar WAV'' i es guarda a l'escritori. (Podem repetir aquesta mateixa operació amb totes les veus que volguem)
A continuació fem clic en projecte i tot seguit, importar audio i ja ho tenim enllestit. Ara toca fer les modificacions pertinents (en el cas de que siguin necessàries, clar)
Si tenim més d'una veu silenciem les pistes amb les que no estem treballant. I bé ara la cosa ja és una mica més complicada, així que aniré per passos.
Si volem RETALLAR: amb el ratolí, seleccionem allò que volem retallar i fem clic a sobre l'icona de les tissores.
En el cas de que tinguéssin més d'una veu (i per tant, més d'una pista) hauríem de posar-les en l'odre corresponent per tal de que la gravació pugui ser entesa. Com ho fem? Fent clic sobre la pista i sense deixar-la anar ho col·loquem on creiem necessari.
Si ja tenim tota la nostra gravació feta i no volem modificar res més fem clic en fitxer, tot seguit, exportar com a WAV i ja tindrem una mateixa pista on s'escoltarà allò que hem gravat (insisteixo, en el cas de que tinguem més d'una sola veu)
Si volem afegir MUSICA hem de fer clic en projecte, tot seguit, importar audio i finalment seleccionem on volem que començi i acabi la cançó (punt d'inici, punt principal o punt de decreixement).
Cal afegir que aquesta pràctica va resultar ser força interessant però com que era un programa que mai havia fet servir al principi em va resultar una mica complicat. Tot i així resulta molt reconfortant adonar-te després dels resultats.
Per escoltar l'arxiu que vàrem gravar nosaltres, fes clic aquí
*Sara*
dijous, 15 d’octubre del 2009
dimecres, 14 d’octubre del 2009
Ens coneixem!
Bé, el nostre seminari amb la Paula Mayoral ja ha començat. El fet és que tots aquests dies en els que veia als altres alumnes anar d'un lloc a un altre, parlant del seu seminari i de la feina que s'ha de fer en aquest, no podria més que pensar, amb molta intriga com seria i que volia dir això del 'seminari'.
En aquesta primera sessió ja ho he entés millor i penso que pot ser molt interessant. Però bé, començem pel principi. En arribar a l'aula ens hem trobat un munt de gent, alguns ja es coneixien, d'altres encara no. Per trencar una mica el gel, hem parlat de que és això del seminari i de diferents aspectes relacionats amb treballs i d'altres activitats que haurem de fer dins d'aquest espai. Per continuar, hem fet una dinàmica de grup. Aquesta consistia en posar totes les nostres claus juntes i sense veure-les, anar identificant-les pel seu so.
Primer una companya ha reconegut la seva, ens ha explicat d'on provenen els seus clauers i també ens ha parlat una mica de si mateixa. Així fins que ho hem fet tots. Ha estat una activitat molt divertida, que permet a la resta del grup saber una mica més sobre els seus companys de classe. Al cap i a la fi, a partir d'ara passarem molt de temps junts!
Arribats a aquest punt, la sessió va finalitzar, però pel proper dia teniem un encàrrec: portar un objecte que per a nosaltres estigués relacionat amb l'educació. Van sortir moltes propostes molt interessants. Un company va portar un puzzle, ja que educar implica tres peçes fonamentals d'aquest, com la familia, l'escola i els propis alumnes. Altre companya va portar un mapa perqué al món de l'educació hi ha diversos camins per poder complir un mateix objectiu: educar
Així fins a quinze objectes, un per cada membre del grup de seminari. Realment molt enriquidor.
Fent una valoració personal d'aquestes dues primeres sessions, penso que han estat molt adequades per coneixer-nos una mica més, saber d'on venim i perqué estem fent educació infantil.
Que passeu un bon dia!
*Sara*
En aquesta primera sessió ja ho he entés millor i penso que pot ser molt interessant. Però bé, començem pel principi. En arribar a l'aula ens hem trobat un munt de gent, alguns ja es coneixien, d'altres encara no. Per trencar una mica el gel, hem parlat de que és això del seminari i de diferents aspectes relacionats amb treballs i d'altres activitats que haurem de fer dins d'aquest espai. Per continuar, hem fet una dinàmica de grup. Aquesta consistia en posar totes les nostres claus juntes i sense veure-les, anar identificant-les pel seu so.
Primer una companya ha reconegut la seva, ens ha explicat d'on provenen els seus clauers i també ens ha parlat una mica de si mateixa. Així fins que ho hem fet tots. Ha estat una activitat molt divertida, que permet a la resta del grup saber una mica més sobre els seus companys de classe. Al cap i a la fi, a partir d'ara passarem molt de temps junts!
Arribats a aquest punt, la sessió va finalitzar, però pel proper dia teniem un encàrrec: portar un objecte que per a nosaltres estigués relacionat amb l'educació. Van sortir moltes propostes molt interessants. Un company va portar un puzzle, ja que educar implica tres peçes fonamentals d'aquest, com la familia, l'escola i els propis alumnes. Altre companya va portar un mapa perqué al món de l'educació hi ha diversos camins per poder complir un mateix objectiu: educar
Així fins a quinze objectes, un per cada membre del grup de seminari. Realment molt enriquidor.
Fent una valoració personal d'aquestes dues primeres sessions, penso que han estat molt adequades per coneixer-nos una mica més, saber d'on venim i perqué estem fent educació infantil.
Que passeu un bon dia!
*Sara*
Subscriure's a:
Missatges (Atom)