dilluns, 16 de novembre del 2009

Educació i vida a Seminari

A la darrere sessió de seminari vam tenir l'oportunitat de poder treballar de manera conjunta el llibre de l'Eulàlia Bosch 'Educació i vida quotidiana'. Tot i que ja ens ho havíem llegit i havíem fet un treball per escrit, faltava posar-ho a la palestra. La Paula ens va fer diferents aclariments que trobo, ens van ajudar a percebre aspectes que ens havíem passat per alt o que no havíem entés de la mateixa manera.

Per començar ens va facilitar com una mena de qüestionari, mitjançant el qual cadascú de nosaltres i de manera individualitzada podia fer les seves aportacions en relació amb el llibre. La primera pregunta tractava de fer un llistat de tots els valors que havíem observat a mesura que anávem llegint. Van sorgir aspectes molt importants, com amistat, amor, decisió, coratge, solidaritat, empatia, companyerisme, constància, esforç, reconeixement...entre d'altres. La llista va ser realment extensa. La segona pregunta, tractava d'escollir únicament un assaig de tots els que ens havíem llegit, aquell que més ens hagués agradat i justificar la nostra tria. He de dir que en el meu cas particular vaig escollir 'Néixer'. Trobo que és un relat força enriquidor, que explica a la perfecció aquella transició de ser filla a ser mare. Tracta alhora les relacions materno-filials, molt complicades de vegades així com el por, la inseguretat i la inquietud que sentim davant una situació nova, que en aquest cas és l'embaràs. He de dir que va quedar el segon del ranking.
Per continuar, la tercera pregunta deia: ' Una pregunta al voltant del llibre' I la meva va ser:
' Com reaccionaries si fossis la mestra dels capítol ' I si...' davant l'actuació dels infants?'

Un cop resolt aquest qüestionari, la Paula ens va col·locar per grups i cada grup era responsable d'una pregunta. Els de la primera vam fer un gran llistat amb tots els valors que vam posar tots i cadascú de nosaltres. Llistat que ara tenim a la nostra disposició i que ens pot ser molt útil per a futurs treballs. Els de la segona pregunta havien de fer un petit ranking amb els assajos més votats per tots nosaltres. I finalment, els de la tercera havíem de fer un petit llistat amb totes les preguntes que havien formulat els nostres companys, escollir aquella que ens semblés més complicada i donar-li resposta. De totes, vam escollir una que deia: ' Qué significa per tu educar després d'haver llegit el llibre?'

Per nosaltres educar és marcar la diferència, inculcar valors, afavorir les capacitats dels infants promocionant a aquests aprenentatges que els siguin útils en el seu dia a dia, és, en definitiva fer dels altres millors persones.

Fet aquesta activitat, la nostra companya Meritxell ens va explicar un conte 'El Present sempre guanya' del qual extrec com a conclusió final que em de viure més el dia a dia sense tenir tant en compte que passarà demà.

En general aquesta sessió de seminari ha estat un espai de descoberta i autoconeixement i per això no puc terminar la meva entrada sense deixar de posar:

'Una regla de tot mestre és fer primer els treballs per saber quins problemes poden tenir els alumnes' Paula Mayoral

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada